Τετάρτη 11 Ιουνίου 2008

Κυνηγός Φαντασμάτων

501832893_c3c352df2a

Ολοι όταν είμαστε παιδιά, έχουμε ένα ενδόμυχο φετίχ.. Φετίχ βέβαια όχι με τη σεξουαλική έννοια, όμως με αυτή που σε τραβάει στο άγνωστο. Γενικά όταν είμαστε πιτσιρικάδες, έχουμε ένα “βίτσιο” με το άγνωστο. Γιατί ακόμα δε ξεχωρίζουμε τον Μύθο από την Αλήθεια, κι αυτό είναι το πιό όμορφο – γιατί τα πιό ωραία παραμύθια τα φτιάξαμε εμείς, και δε μας τα ‘πε κάποιος.

Οταν ήμουν εγώ παιδί, είχα τις μεγαλύτερες αντιφάσεις μέσα μου. Από τη μία με γοήτευε το σκοτάδι σε ένα παρατημένο δωμάτιο, από την άλλη, το φοβόμουν – γιατί η παχιά υγρασία ήταν σαν να μαρτυρούσε μία μορφή ζωής που εγώ δεν ήξερα ποτέ.

Γοητευόμουν από τα παρατημένα νεοκλασσικά της Αθήνας…

Θυμάμαι στη Πλάκα (τώρα δε ξέρω αν αυτό το κτίσμα υπάρχει ακόμα), ήταν 1989-1992 περίπου. Στα κλασσικά στενά της Παλιάς Αθήνας, είχα δεί ένα μεγάλο κτήριο χωρίς μπαλκόνια ή χωρίς κάτι πολύ όμορφο πάνω του – ούτε ακροκέραμα ίσως, ή χωρίς περίτεχνους γύψους. Το χρώμα (ΑΝ είναι αυτό που εγώ θυμάμαι στ’ αλήθεια) ήταν σκούρο μουσταρδί.

Τα τζάμια του είχαν όλα σπάσει και οι κουρτίνες, σκισμένες, σχεδόν παλιόπανα πλέον, χόρευαν στο αίσθημα του λεπτού αέρα της Πλάκας.

Είχα πάθει τη πλάκα μου, μικρό καθώς ήμουν! Τα κοίταζα με ενδιαφέρον, πλέκοντας μέσα στο μυαλό μου ιστορίες γι αυτούς που κάποτε κατοίκησαν εκεί… Μόλις είχα αρχίσει να μαθαίνω την έννοια της εγκατάλλειψης και του σκουριασμένου.

Δεν με εγκατέλειψε αυτό το πάθος έκτοτε.

Στα στενάκια των Εξαρχείων, με τη φίλη μου, μας άρεσε η μυρωδιά των υπογείων και των υγρών τούβλων, οι ήχοι από τους ποντικούς, ή ακόμα και τα σουρσίματα που έφτιαχνε η φαντασία μας πάνω στα σπασμένα πατώματά τους.

Επιβλητικά, να πέφτει πάνω σου η θωριά τους.

Να μαντεύεις και να λες πως και τα κτίσματα ζήσαν κάποτε, κι εμείς σαν αχάριστοι φίλοι τα παρατούμε στα κύματα των καιρών.

Τί μπορεί να ‘χουν δεί οι τοίχοι, τί μπορεί να δώ μέσα από το σπασμένο παραθύρι – ώπα, μία παρατημένη λάμπα οροφής, σκουριασμένη, πλέον νεκρή, κοιτά το απόλυτο σκοτάδι – κι ίσως και εμένα που τώρα με κοιτάζει, να κλαίει με λυγμούς για τους ανθρώπους που τη φώτιζαν και τη ξεσκόνιζαν προτού την αφήσουν μόνη με την ηχώ του τριξίματός της.

Κάπως έτσι και στα νεκροταφεία που πήγαινα, μαντεύοντας την υγρή αίσθηση της ανάσας του ξύλου, τις κλεφτές ματιές στα μισάνοιχτα μαυσωλεία.

Την μυρωδιά της σήψης, που τόσο καλά ξέρω από μωρό παιδί.

Το ψυχοπλάκωμα που όλοι έχουμε κάποτε ανάγκη…

Κι έπειτα, καθάριο το μυαλό, πίνει έναν καφέ για όλα αυτά που άφησε.

Μα, είναι μαγεία…

Ακόμα και ένα σπίτι που κάποιος μέσα δολοφονήθηκε αγρίως, μία οικογένεια στις Ηνωμένες Πολιτείες, δε μπορεί κανείς να το κατοικήσει, γιατί έχουν δεί τα πνεύματά των που φωνάζουν για δικαίωση.

Κι έπειτα, οι φυλακές…

Πάντα είχα μία πόρωση με τις παρατημένες φυλακές και πάντα γούσταρα τις ιστορίες γύρω από το Αλκατράζ. Κλάμα, βάσανο, θλίψη, λερωμένα πατώματα.

Και τα παλιά Αγγλικά νοσοκομεία που ακόμα ακούγεται ο ήχος από τους αρρώστους, τα συρτάρια και την αναταραχή στα χειρουργεία.

Τα παρατημένα κρεββάτια που κάποιος θα πέθανε εκεί στο λερωμένο στρώμα. Βήματα, και τρίξιμο από τις ρόδες των αναπηρικών καρεκλών. Και στο τέλος, ενώ το σκηνικό μου αλλάζει σε πεθαμένο ξανά, ο ήχος από τις ντουλάπες του νεκροτομείου.

Τα ναυάγεια… Ο Τιτανικός και τα ανέπαφα μπουκάλια που βρίσκουν κάτω από τον ωκεανό, τόσα χρόνια από το 1912…

Δεν είμαι άνθρωπος νοσηρός.

Απλά μου αρέσουν οι Νοσηρές Ιστορίες…

H μυρωδιά της αρρώστιας που χει γίνει πάχνη και πνίγει την ευτυχία των ζωντανών…

10 σχόλια:

Ενεσούλα είπε...

Εγώ πάλι τρομάζω τρελά σε τέτοια μέρη.
είναι αυτά τα ανατριχιαστικά βάιμπς αυτών των χώρων.
Κατανοώ ωστόσο ότι έχουν και μια απόκοσμη γοητεία!
Να πας στην παλιά πόλη της Ρόδου.
Θα λατρέψεις τα ερημικά σοκάκια που παραπέμπουν άμεσα στο Μεσαίωνα!
Φιλάκια

LiLa είπε...

Αφου σου αρεσουν τα στοιχειωματα, σου εχω δωρακι...

http://www.youtube.com/user/presidentl

Το βλεπω εδω και μια βδομαδα, δεν μπορω να πω οτι θα σε τρομαξει, but it might give you some mighty kicks at times...

Η πλακα ειναι πως ετοιμαζομουν να κανω ολοκληρο ποστ για αυτη τη σειρα, σημερα-αυριο θα το ανεβαζα.
Ghost Hunters Unite. Muaha. :P

Prince Of The City είπε...

Ενεσουλα γουσταρω Ροδο, εχω σκοπο να παω ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ!!!! Και Μάλτα θελω!! Εχει και γαμω τις κατακομβες κει κατω!

Κι εγω τρομαζω μη νομιζεις, δε το παιζω καπως! Αλλα ο τρομος ειναι αυτο που με κανει να ζω!!

Lilaaaaaa θα το δω αυριο καλο μου γιατι ειναι 3 το πρωι και πρεπει να παιξω Masquerade :PPPPPppppppppppp

Θα το τσεκαρω με πολλη πολλη σιγουρια πως γαμει το δωρακι!

Ε αντε κανε κανα αφιερωμα ντει!

peslac είπε...

Ρε φίλε, έχεις κάτι θέματα που με φτιάχνουν τρελά, συνέχεια!
τι μου θύμισες πάλι...

Όταν ήμουν μικρούς (20 χρόνια πριν, τότε που υπήρχαν ακόμα αλάνες, οικόπεδα και ακατοίκητα σπίτια στη Νέα Σμύρνη) έκανα εξερευνήσεις με κάτι φίλους σε τέτοια σπίτια!

Μπαίναμε μέσα, σαν τους ντετέκτιβ, ψάχναμε τα πράγματα, πλέκαμε ιστορίες, ήταν καταπληκτικές εποχές!
Χαίρομαι που έζησα τότε τα παιδικά μου χρόνια και όχι τώρα, με ένα playstation και το msn...

Πρόσφατα πήγα και στο Ναύπλιο και επιτέλους βρήκα ανοιχτό το Παλαμίδι! Τι απίστευτο κάστρο -κι εκεί η ίδια έξαψη σε πιάνει!!!

Πω πω, έμπνευση μου έδωσες για θέμα... Θα το γράψω κάποια στιγμή!

Prince Of The City είπε...

Ναι ηταν πολυ καλυτερα και πριν απο 10 χρονια που σου λεω εγω, αρχες 90, μπορει να χαμε το game boy αλλα παιζαμε μπαλα, κρυφτο καναμε ποδηλατο εξω!

Χαιρομαι που σε ενεπνευσα!!

Περιμενω το αρθρο σου χεχεχ!!

LiLa είπε...

Αν ακουσεις το I want my innocence back, και το Thank god I'm pretty, ισως να αλλαξεις γνωμη darling brother.

Ειδικα το Innocence ειναι οτι πρεπει μετα απο ενα χωρισμο (μακρυα απο μας...), αλλα οκ, απλα μου αρεσει η τυπισσα.

:*

lifewhispers είπε...

Τι θα γινει με εσενα; Ειναι δυνατον να μη θυμηθω μια δικη μου ιστορια σε καθε τετοιο ποστ σου;
ειχα στο λυκειο μιακαθηγητρια, που ειχε πει, αν θελουμε να μαθουμε την αξια της ζωης, να κανουμε βολτες σε νεκριοταφεια. Τοτε βεβαια την κοροιδεψαμε ολοι που ελεγε τετοιες μαλακιες, αλλα οταν τελικα την εκανα τη βολτα, κατεληξα στο οτι οντως το μυαλο μετα ειναι καθαρο, οπως λες..κι εγω φαν των νοσηρων ιστοριων, αρκει να υπαρχει παρεα τριγυρω, γιατι αν ειμαι μονημου τις πιστευω κιολας!!
Καλο τριήμερο!

Βάσκες είπε...

Εξάρχεια rulez!

Anonymous είπε...

re file eimai kt sn esn mn p asxolo0mai pl perisoterom'auto t thema....k dn kserw an t thelw....pisteueis oti uparxo0n tupoi p kunugane auta t plasmarta

Prince Of The City είπε...

Σίγουρα υπαρχουν καποιοι που τα ψαχνουν και επισημα αλλα δε θελω να κρινω την επιλογη τους...!

Σιγουρα δε θα ειναι τυπου Σαμ και Ντιν στο Supernatural χαχαχ!